هشدار مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد:

افراد دارای علائم  سرماخوردگی در مجالس عزاداری شرکت نکنند

مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:  هرفردی علامت سرماخوردگی دارد در هیئات و مجالس حضور پیدا نکند چرا که امسال وضعیت بیماری لزنظرتعداد مبتلایان خطرناک تر است
تصویر افراد دارای علائم  سرماخوردگی در مجالس عزاداری شرکت نکنند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مراسم گردهمایی بزرگ مداحان و مدیران بسیجی هیئات مذهبی شهرستان با عنوان عاشورائیان در حسینیه ثارالله برگزار شد با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت مردم است و اگر دستورالعمل هایی ابلاغ می‌شود برای حفاظت و صیانت از جان مردم است.

وحید جعفری افزود: در سال گذشته همکاری بسیار خوبی بین هئیلت مذهبی و دانشگاه صورت گرفت و رعایت فاصله اجتماعی و برگزاری مراسمات در فضای باز و استفاده از ماسک به خوبی انجام شد که قطعا امسال هم شاهد چنین همکاری خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش آمار مبتلایان ارتباطی با عزاداری مردم ندارد گفت: ما تا قبل از شروع ماه محرم بالاترین آمار مبتلایان را داریم و این نتیجه رفتار مردم است که فکر می کنند کرونا پایان یافته و در مهمانی ها و پارک ها بدون ماسک حضور پیدا می کنند.

این مقام بهداشتی تصریح کرد: ما در ماه گذشته شاهد فوت عزیزانی از یک خانواده بودیم و در بین مبتلایان از فرد کهن سال تا کودک چند ماهه به چشم میخورد.

جعفری تاکید کرد: ما بر برگزاری مجالس عزاداری تاکید داریم چرا که سلامت دارای چهار بعد حسی، روانی، اجتماعی و معنوی و اگر انسان ها این چهار بعد را نداشته باشد بیمارمحسوب می شوند بنابراین باید مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی حتما برگزار شود .

رعایت فاصله، استفاده از ماسک و ماده ضدعفونی کننده، پذیرایی محدود و برگزاری مراسم در حداقل زمان را از شاخص های رعایت دستورالعمل ها در مجالس عزاداری برشمرد و ابراز داشت : هرفردی علامت سرماخوردگی دارد در هیئات و مجالس حضور پیدا نکند چرا که امسال وضعیت بیماری لزنظرتعداد مبتلایان خطرناک تر است .

انتهای پیام/

330733